Hamarosan...

Az ülőmunka gyógytornász szemmel

Mit mond a gyógytornász? Mire figyelj? A leggyakoribb mozgásszervi problémák, melyek az ülőmunkát végző pácienseknél előfordulnak a derékfájdalmak, hátproblémák, nyak-és vállfájdalmak, csípő problémák és ezek kombinációi. Van, akinél az összes terület egyszerre okoz panaszokat. A mozgás szervrendszere nem a napi 8-10 órás ülésre lett tervezve. Aki a munkájából adódóan naphosszat ücsörög, az számolhat azzal, hogy előbb-utóbb mozgásszervi panaszai lesznek, és gyógytornász segítségét kell kérnie. Szervezetünk egy ideig képes kompenzálni bizonyos erőbehatásokat, a kötőszövet adaptációjával kialakítja a számára legkevesebb energiabefektetéssel járó testtartást. Lássunk tipikus mozgásszervi problémákat, melyekkel egy gyógytornász a munkája során találkozik, ha a páciens ülő életmódot, ülőmunkát folytat. Mit

A hanyag tartásról érthetően

Milyen a testtartásod? Gyógytornász látta már? A hanyag tartásról A hanyag tartás a mai világban szinte népbetegségnek számít. Mindenki tudja, mire gondolunk, mikor hanyag tartásról beszélünk: elöl tartott fej, előre esett vállak, púpos hát, előrebillent medence, befelé álló térdek, süllyedt bokák. Leggyakrabban az ülő életmódot okoljuk a tartáshibák miatt, de az inaktivitás, és a rendszeres sportolás hiánya, olykor genetikai, vagy éppen emocionális tényezők is szerepet játszhatnak a kialakulásban. Gondoljunk csak egy visszahúzódó, félénk gyermekre, milyen tartást vesz fel? Mikor alakul ki a hanyag tartás? A probléma forrását 6 éves kor körül érdemes keresni. A gyermekeknél 2 és 6 éves kor

Dinamikus Neuromuszkuláris Stabilizáció mint gyógytorna

A DNS rendszere a Gyógylaborban Mik ezek a furcsa gyakorlatok?  A Dinamikus Neuromuszkuláris Stabilizáció Csehországból, a Prágai Rehabilitációs Iskolából származik. Prof. Pavel Kolar alkotta meg a rendszert, melyben a nagy elődök (Janda, Lewit, Vojta és más úttörő szakemberek) tanításait ötvözte.   Viszonylag új rendszerről van szó, a gyógytorna berkein belül Magyarországon alig ismert. Jómagam Németországban, Horvátországban és Szlovéniában végeztem el az eddigi képzéseket. Gyógytorna területén alkalmazva a Gyógylabor idehaza az élen jár!  Mi is az a DNS? Ez gyógytorna? A DNS egy viszonylag új és egyedülálló rehabilitációs módszer, melynek alapja az újszülött egészséges csecsemők fejlődése során létrejövő idegrendszeri változások a mozgás

Érthetően a McKenzie módszerről

Miről is szól valójában a McKenzie módszer? Tényleg jártál már McKenzie tornán? Van gyakorlatsor? Lássuk! Jártál már úgy, hogy az orvosod azt javasolta, tanuld meg a McKenzie tornát? Majd a jógamatracon találtad magad, miközben a gyógytornász egy feladatsort diktált Neked? A kobragyakorlatot biztos megjegyezted. Nézzünk egy kicsit a dolgok mögé! Mi is az a McKenzie torna? Hogy zajlik egy ilyen kezelés? Hány gyakorlatot kell megtanulni? Röviden a McKenzie módszerről Az MDT (Mechanikai Diagnózis és Terápia) Robin McKenzie (1931-2013) új-zélandi gyógytornász nevéhez fűződik. A gerinc és a végtagok mechanikai problémáinak vizsgálatából és kezeléséből álló egyedi módszer. Legtöbben gerincsérv, porckorong problémák okán